רכישת דירה מקבלן

רכישת דירה מקבלן

רכישת דירה מקבלן, האם באמת זה כל כך פשוט וקליל כמו שאנשים נוטים לחשוב?

לאחרונה נדרשתי לייצג לקוח ברכישת דירה מקבלן, והבנתי שיש צורך לשתף במס׳ תובנות מעניינות שכל אחד יכול וצריך להשכיל מהם. להלן עיקרי הדברים:
1. בראש ובראשונה לבדוק שהקבלן מולו אנו מנהלים את העסקה הוא קבלן רשום בפנקס הקבלנים. באותה הזדמנות הייתי ממליץ לבחון את המוניטין שלו והאם קיימות תלונות כנגדו אצל ״רשם הקבלנים״ ובכלל.
2. לברר היטב מי בפועל הולך לבצע את הפרויקט. לא תמיד הקבלן עם השם המוכר איתו אנו חתומים יהיה זה שיעבוד בשטח.
3. במועד החתימה ינסו לשכנע אתכם לחתום על טופס הזמנה ו/או להשאיר מקדמה על מנת לכבול אתכם לעסקה – לא ממליץ. טיפ: טרם נתקלתי במקרה שלקוח חזר לקבלן וביקש לסגור עסקה והקבלן אמר לו שהוא איבד את ההזדמנות שלו וחבל שלא השאיר מקדמה.
4. ככל וטרם התחילו בבנייה – בדקו את הסטטוס התכנוני. האם יש היתר, מה הצפי לקבלת היתר, מה הסיבות לעיכוב וכדו׳? בהקשר זה אמליץ להכניס סעיף שמתנה את העסקה במגבלת זמנים לקבלת היתר, וזאת על מנת להימנע ממצב בו אתם מחויבים לפרויקט שתקוע שנים.
5. בטחונות!! בדקו היטב מהם הביטחונות שהקבלן מציע ואל תתפשרו בשום פנים ואופן בנושא זה. קרה לי כבר שהמלצתי ללקוח להימנע מעסקה בגלל בטחונות חלשים.
6. תלחמו על המדד. המילה ״מדד״ נשמעת מורכבת לרוב האנשים ולכן איננם שמים דגש על כך. בעסקת קבלן ניתן לחסוך אלפי ש״ח ע״י ניהול מו״מ נכון מול הקבלן בעניין זה.
7. שימו לב: קבלנים רבים ממקדים את השיווק שלהם במחיר דירה ״אטרקטיבי״, ומצד שני מוסיפים מלא סעיפים ״קטנים״ של עלויות נלוות – להם הלקוח פחות מייחס חשיבות.
8. ״למה שאקח עו״ד, יש לי עו״ד של הקבלן שממילא אני משלם לו?!״ טעות!! התשלום לעו״ד הקבלן הוא רק עבור ביצוע רישום ופעולות נלוות ולא עבור שמירת האינטרסים של הלקוח. לכן, אני ממליץ תמיד לקחת עו״ד שישמור על האינטרסים שלך. ברוב המקרים בניהול המו״מ עבור הלקוח הצלחתי לחסוך לו הרבה יותר מעלות שכר הטרחה שלי.

לייעוץ מקצועי ע״י עו״ד מומחה מוזמנים ליצור קשר:
משרד – 0772314612, נייד – 054-3156065 או במייל – zi**********@gm***.com

יובהר כי אין באמור לעיל משום ייעוץ משפטי, וכי הנ״ל נכתב בתמציתיות וכלליות בלבד. הנ״ל אינו משמש כתחליף לייעוץ משפטי. לייעוץ משפטי מקצועי ומלא אנא צרו עימנו קשר ונשמח לעזור.

דילוג לתוכן