ממה להיזהר ברכישת דירה

ממה צריך להיזהר כאשר באים לרכוש דירה/בית?

לאור טעויות רבות שעושים רוכשים במהלך רכישת הדירה שלהם, החלטתי להביא פה 5 דברים מהם חייבים להיזהר בטרם חתימה על הסכם רכישה:
1. בדקו את ת.ז. של הנכס – כנסו לאתר משרד המשפטים בלינק , שלמו 15 ש״ח והוציאו נסח טאבו (מעין ת.ז. של הנכס). ובדקו ברמה הבסיסית שאין הערות מהותיות על הנכס. בבדיקה של 5 דק׳, תוכלו לדעת הרבה על הנכס.
2.. לשלם לשמאי – כן, שמעתם נכון! תכניסו יד לכיס שלמו כמה גרושים ותזמינו שמאי. אתם לא רוצים לקנות דירה 4 חדרים ולגלות כי מדובר בדירת 3 חדרים + מרפסת שסגרו אותה, או לחילופין לקבל צו הריסה על חדר שנוסף ללא קבלת האישורים המתאימים. שמאי יבדוק את הנכס ויגיד לכם כל מה שצריך לדעת עליו.
3. האם בכלל אפשר לקחת משכנתא – בטרם תיכנסו לדין ודברים עם מוכר פוט׳ כזה או אחר, קפצו לבנק הקרוב (למיטיבי לכת הייתי ממליץ לקחת יועץ משכנתאות – בטווח הארוך מדובר בחיסכון גדול) ובדקו היתכנות של קבלת משכנתא. לא אחת, קורה שלאחר חתימה על ההסכם מגלים הרוכשים כי הבנקים לא ששים לתת להם משכנתא ונאלצו לשלם פיצוי עצום למוכרים עבור הפרת הסכם.
4. מע״מ – נכון שברוב עסקאות המכר אין מרכיב של מע״מ, אבל למען הסר ספק, תוודאו שמצוין בהסכם על מי יחול תשלום המע״מ אם לפתע (ראו ה"פ 38376-12-18, מדובר בחברה שרכשה דירה וטענה כי המוכרת צריכה להיות מוגדרת כ״עוסקת״) תגלו שכן נדרש מע״מ.
5. קחו עו״ד אשר זהו תחום עיסוקו – אל תטעו לחשוב שאני לא אובייקטיבי! נכון שהשוק מוצף ונכון שיש מחירים זולים בחוץ, אבל המחיר הוא לא חזות הכל. הרבה מהלקוחות שמגיעים אלי, הם כאלה שחיפשו את הכי זול, ואז אני נאלץ לסדר אחרי הבלאגן שעשה קודמי בתפקיד. אל תקחו חאפרים, מדובר בעסקה הכי גדולה שתעשו בחיים. תשקיעו עוד כמה שקלים ושכרו את שירותיו של עו״ד איכותי אשר מתמחה בתחום. מבטיח לכם שלא תתחרטו.

מי יתן וידכם תהיה משגת לרכישת בית חלומותיכם!

דילוג לתוכן